Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti (DGASMB) demarează, începând din luna septembrie, proiectul “Şcoala e de partea ta!”, având drept scop limitarea efectelor abandonului şcolar în Bucureşti, în special al copiilor de etnie romă.

 Rrom-la-scoala

 “Proiectul, care urmează a fi implementat de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, a pornit de la o realitate foarte tristă conform căreia 16,6% dintre copiii care frecventează învăţământul obligatoriu I-VIII abandonează la vârste foarte mici sistemul şcolar. Suntem departe de media acceptată de UE, de 10% privind rata de abandon şcolar”, a precizat marţi directorul DGASMB, Cosmina Simean.


Potrivit acesteia, deşi Bucureştiul nu se confruntă cu aceleaşi probleme sociale ca şi restul ţării, există un segment foarte important de populaţie, de aproximativ un milion de adulţi, care au copii de vârstă şcolară şi preşcolară şi care se află în risc de abandon.

“Proiectul pe care începem să-l implementăm cu sprijinul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu finanţare din partea acestuia, vine să completeze eforturile tuturor actorilor sociali de pe raza Capitalei, fie că vorbim de Inspectoratul Şcolar, fie că vorbim de centrele de evaluare complexă sau de direcţiile sociale de asistenţă socială de la nivelul sectoarelor, toată lumea încercând să găsească soluţii de a limita efectele abandonului şcolar al copiilor din Bucureşti, în special al celor de etnie romă”, a menţionat Simean.

Proiectul se va derula pe o perioadă de 18 luni şi presupune urmărirea, pas cu pas, a copiilor pentru care există un risc de abandon, semnalizat de către cadrele didactice din şcolile vizate.

“În fiecare zi, copiii vor fi supravegheaţi în timp ce îşi efectuează temele, familiile vor fi sprijinite în sensul de a pune la dispoziţia copiilor rechizite, îmbrăcăminte sau încălţăminte pentru a merge la şcoală”, a subliniat oficialul DGASMB.

Ea a adăugat că proiectul prevede asistenţă psiho-socială pentru părinţi şi copii, ”pentru a-i determina pe aceştia să înţeleagă de ce este important ca un copil, în Bucureşti, să termine măcar opt clase, cu efecte şi asupra pieţei muncii care, până la ora aceasta, este destul de necalificată”.

Proiectul presupune şi activităţi extraşcolare, cu rolul de a coagula comunitatea din care fac parte copiii respectivi, astfel încât aceştia să poată să meargă în tabere şi excursii, lucruri care de obicei nu le sunt accesibile celor care provin din familii defavorizate, a mai spus Simean. AGERPRES