Reţeaua de socializare Facebook a ales să introducă o nouă versiune a butonului Like, prin care utilizatorii îşi pot exprima reacţiile la ceea ce văd. Prin „Reactions” vom avea la dispoziţie mai multe atitudini, precum: dragoste, râs, încântare, uimire, tristeţe sau mânie.

facebok

De exemplu, când un utilizator vede ceva care îl înfurie, poate ţine apăsat pe butonul Like şi apoi selectează emoticonul care arată supărare. Noua caracteristică va fi introdusă treptat în versiunea web a aplicaţiei, dar şi pentru Android si IOS.

Compania Facebook a declarat că a lucrat timp de un an pentru ajunge la modificarea aceasta. În plus, s-a ţinut cont de cele mai des întâlnite tipuri de reacţii ale oamenilor în mediul de socializare, după realizarea unor sondaje.

De asemenea, Facebook exclude ideea introducerii butonului „Dislike”. Compania a motivat că nu doreşte să creeze conflicte în mediul social şi nici nu doreşte ca beneficiarii să fie afectaţi emoţional.

„Unele persoane poate ar folosi acest buton doar pentru a glumi. Dar nu poate fi utilizat… fără o oarecare asprime. Este important, din punctul de vedere al unei companii, să nu încurajeze emoţiile negative”, explică dr. Pamela Rutledge, de la Media Psychology Research Center.

 

Autor: Diana Nitu