showthumb_resize.php    Am aflat că rolul verbelor la imperfect este de a arăta cât de imperfectă este lumea în care trăim,  că indiferent de cât de  mult bine am face, de cât de  des ne-am duce la biserică, ,, tot te calcă mașina sau faci cancer” .  Aceasta este o perspetiva a  elevilor noștri, una nu neapărat greșită, căci în definitiv lumea asta tinde din ce în ce mai mult către imperfecțiune, nu  spre perfecțiune, doar că e total nepotrivită contextului. Limba română și conotațiile ei…Hai să o lăsăm puțin deoparte și să ne aruncăm privirea asupra istoriei.
La proba de istorie, la bacalaureatul de anul acesta, absolvenții de  liceu au avut de făcut un eseu pe tema formării României ca stat modern. Subiect cu bucluc pentru tinerii noștri care și-au exprimat profunda nemulțumire  cu privire la ,, teroriștii comuniști” din trecut. Astfel, aflăm că ,, cei din perioada comunismului erau niște teroriști pentru că nu dădeau internet la oameni” și că ,,  Uniunea Sovietică era un fel de  Rusia de  acum, dar mai măricică” . Probabil una dintre cele mai amuzante perle la  subiectul al treilea, la proba de istorie este următoarea: ,, Statul român s-a născut pe cadavrele oamenilor simpli, ca mine și ca tine,  care au murit ca să avem unde să mergem noi azi la mall și să spunem că România e  o țară de…mă scuzați puncte puncte”.
În afara acestor perle, tinerii au avut și multe greșeli gramaticale: ,, “Sau bătut ani mulţi în al doilea război mondial şi sa-u mai şi săturat. Şi au zis să facă pace şi au puso diun tratat. Adio război”. Hahaha și acestea sunt doar câteva dintre perlele elevilor. Dacă ai o zi proastă, poți să citeși o perlă, două, poate și mai multe și încet, încet, te pui pe picioare.  Nu-mi râmâne decât să mă amuz. Ce ar trebui să fac, mă rog?  Să ma uit cum sistemul de învățământ se duce odată cu noi, cu cei care vor fi viitorul? Sperăm ca ironiile pe care le facem să nu fie luate personal de elevi, de  profesori, ci să învețe ceva din ele.  O fi vina profesorului că nu o fi știut să-i motiveze pe elevi suficient de  bine și de  mult să pună mâna să-nvețe, dar mai e și vina ta, copile, când tu scrii pe foaie de  Imperiul Austro-Otoman.